joi, 15 martie 2012

Floarea si copacul


Într-o zi, într-o pădure,
Lângă un copac bătrân, se pare,
Urmăream raza de soare,
Ce mângâia un boboc de floare.

Pe o petală lucea un diamant,
Credeam că-i strop de rouă,
Dar lacrimi cad înspre pământ,
Şi inima-şi rupea în două.

O-ntreb pe floare de ce plânge
Şi sufletul în două-şi frânge?
Când în pădure ea-i regină,
Şi soarele-o iubeşte cu a lui lumină.

Cu glasul tremurând floarea-mi vorbeşte:
-E-adevărat ca soarele mă iubeşte
Şi trupul firav şi mlădios de floare
Mi-l mângâie duios, cu razele de soare.

Dar eu iubesc de ani de zile
Copacul care-l vezi, la caţiva paşi de mine.
Răsar în fiecare an lângă tulpina lui,
Dar oricât aş încerca, de el nu mă apropii.

Rupe-mă, te rog, de la pământ
Şi lângă el m-aşează,
Să pot să-i dau sărutul sfânt.
Îmi spune floarea şi iarăşi lăcrimează.

Ruga eu i-am ascultat şi o aşez îndată,
Lânga iubitul ei copac, să moară.
Dar floarea se transforma-n fată,
De-o frumuseţe rară.

Gingaşă ca un boboc de floare,
Cu buze dulci pe faţa zâmbitoare,
Cu ochii verzi ce râd de fericire,
Cu-n trup frumos, născut pentru iubire.

Copacul ce pân’ atunci parea că nu clinteşte,
Din trunchi şi ramuri, începe şi trosneşte.
Îşi leapădă încet scoarţa ruginie,
Şi-i face semn iubitei către el să vie.

De trunchiul de copac,
Trupul îşi lipeşte,
Şi-n murmur de iubire, ce va dura în veac,
Cu el se contopeşte.

De-atunci, copacul cel bătrân
Iarăşi înfloreşte,
Va fi pe floarea lui stăpân,
Şi-n adieri de vânt, îi spune c-o iubeşte.








poezie, poezii, poezii de dragoste,  ganduri,  sentimente, trairi,  asezate in versuri . Dance Ioan

10 comentarii:

  1. Îmi place şi rima şi mica povestioară de dragoste ce ai reuşit să o integrezi între cuvinte simple şi pline de simbol. Mă bucur că există oameni ca şi tine: creativi şi plini de sentimente :). Sper să continui cu poezia tot restul vieţii.

    RăspundețiȘtergere
  2. O poezie minunata.Chiar ai un talent special.

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua,

    Ma iertati ca va deranjez .Vin cu rugamintea la d-voastra sa scrieti un articol pe blogul d-voastra si sa distribuiti mai departe pe facebook despre mama mea, Gabriela Tudorache care este foarte bolnava . Este diagnosticata cu meningiom , o tumoare cerebrala care i-a afectat vederea si trebuie sa se opereze cat mai repede la o clinica din Germania unde ni se cere 35 000 EUR plus cheltuieli de cazare si transport .

    Viata si vederea ei depind de aceasta operatie , iar mie si fratelui meu ne este foarte greu sa o vedem cum indura zilnic cumplitele dureri de cap si ametelile .Timpul nu ne permite sa asteptam si va rugam sa scrieti un articol despre cazul ei . Mai multe detali le gasiti pe http://gabrielatudorache.blogspot.com/. Sau ne puteti contacta la nr de tel. 0724342082. Va rugam , daca sunteti de acord sa ne lasati si un raspuns .
    Va multumesc din inima pentru sprijinul acordat.

    dumitru_gabriela31@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  4. Un stil foarte inocent si placut, m-ai facut sa fiu acolo. Sfatul meu, fi mai expresiv si mai intens !

    RăspundețiȘtergere
  5. Frumos, imi place! by dailyweeklylife.wordpress.com

    RăspundețiȘtergere
  6. Oau,ce de creativitate pe acest blog!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...